HAHAHA!!! :D

HAHA alltså ome (oh my Edward), jag kollade just i en jättegammal KP-tidning, nr 16 2005, och där står det lite om Robert Pattinson!<3 Och då var han ju bara känd som Cedric Diggory. Så här står det:

Robert Pattinson spelar Cedric Diggory som kämpar tillsammans med Harry i den magiska trekampen. Han tyckte att inspelningen var lika läskig som filmen. Speciellt när han träffade Voldemort...

Harry Potter-filmerna är ju ganska otäcka ibland. Var du rädd under inspelningarna?
-Ja, jättemånga gånger. I en scen är jag omgiven av väggar som kan flytta på sig, och det otäcka är att de där väggarna fanns på riktigt. Jag vet att jag gick omkring där och tänkte "Shit, när som helst kan de här väggarna flytta på sig och klämma in mig i ett hörn". Och i slutet av filmen blir det väldigt otäckt, och även om det bara är en filminspelning så ser det faktiskt ganska äckligt ut i verkligheten också. Voldemort är ju skrämmande...

Vad var jobbigast under filminspelningen?
-Alla scener som jag skulle spela in under vattnet. Jag höll på med undervattensscener i en och en halv månad. Då låg jag under vatten hur länge som helst, och det var svårt för jag såg ingenting. Jag kunde inte se de andra skådespelarna, och inte de som jobbade med inspelningen heller. Jag hade ingen aning om hur jag såg ut eller om det jag gjorde var rätt. Förmodligen såg jag ut som en idiot där under vattnet.

Slog du dig?
-Ja, en massa gånger. Fast inget allvarligt, så klart. Jag slog i knän och armbågar, så jag hade ganska många blåmärken.

Vad var roligast då?
-Haha! Det finns en scen där vi är på bal, och ska dansa vals. Och när valsen är slut så kommer det ett rockband. Då sa de till oss att vi skulle dansa precis som vi gjorde till en rocklåt i normala fall. Problemet var att alla de andra var superduktiga dansare. Och jag är verkligen urusel på att dansa. Det var jättepinsamt!
                                                              
Jag tror faktiskt inte på dig, Rob. Du ser aldrig ut som en idiot! Och jag tror verkligen inte att du är så dålig på att dansa. Du är ju typ värsta musikern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0